JOSKIN Trans-KTP 9, 11 en 15 T
De Trans-KTP 9, 11 en 15 T grondverzetkipwagens zijn de modellen met “kleine inhoud” van het JOSKIN professionele “heavy duty” assortiment. Dankzij hun compacte en stevige constructie (zijwanden en bodemplaat uit HARDOX 450 staal) vormen ze een ideale oplossing voor kleine grondverzetwerkzaamheden.
Het chassis van de JOSKIN Trans-KTP 9, 11 en 15 T kipwagens is 900 mm breed, waardoor het met brede wielen uitgerust kan worden, zonder een totale breedte van 2,55 m te overschrijden. De Trans-KTP 9, 11 en 15 T zijn uitgerust met een open dissel die, gezien zijn structuur, een zeer goede gewicht/weerstand verhouding levert. Bovendien zorgt de brede bevestiging (dezelfde breedte als het chassis) voor een verhoogde stabiliteit. Deze oplossing biedt een starre trek- en duwlijn, alsook een grote verticale uitslag bij het trekoog.
Standaard uitrusting:
- Een-stuk zijplaten gelast over de hele lengte
- Conische monocoque laadbak
- 4 mm bodem en zijwanden uit 450 HARDOX staal, behalve de 15/45 (5 mm)
- Verstevigde bovenstrookplaat
- Deur uit staal met hoge elasticiteitsgrens
- Tweedelige hydraulische deur
- In de arm ingebouwde deurcilinders
- Voorafuitrusting van de laadbak voor oprijplaten
- Dwarsdisselvering door parabolische veerbladen
- Vastgebout vast trekoog
- Breedte van het chassis 900 mm
- Hydraulische sleepvoet
JOSKIN Trans-KTP 17/22/27/34
De Trans-KTP 17, 22, 27 en 34 grondverzetkipwagens zijn ontworpen voor de moeilijkste werkzaamheden. Dankzij het gebruik van HARDOX 450 staal zijn ze uiterst duurzaam. De dubbelassige modellen zijn standaard uitgerust met de JOSKIN Cross-Over bogie (behalve 27/55: Hydro-Pendul), de 27/65 TRM met een Hydro-Tridem hydraulische vering en de 34/72 TRM met een Hydro- Pendul hydraulische vering. Deze onderstellen leveren een groot rijcomfort op oneffen terreinen en een hoge veiligheid bij trajecten op hoge snelheden op de weg.
De laadbakken van de JOSKIN Trans-KTP kipwagens worden volledig vervaardigd uit staal met een 6 mm hoge elasticiteitsgrens van het type HARDOX 450 (5 mm op 17/50), dat zeer interessante elastische kenmerken heeft. Het kan namelijk zijn oorspronkelijke vorm na vervorming terugnemen. Ten opzichte van het traditionele staal is het HARDOX immers door een elasticiteitsgrens gekenmerkt die 5 keer hoger is. Alle laadbakken worden uit twee enkele staalplaten samengesteld, zonder dwarse verbindingslasnaad. Het resultaat van dit fabricageproces is een lichte kipper die een grotere lading kan vervoeren, maar die toch zeer stevig blijft.
Standaard uitrusting:
- Conische monocoque laadbak
- Bodemplaat en zijwanden uit 6 mm HARDOX staal (behalve voor 17/50: 5 mm)
- Een-stuk zijplaten gelast over de gehele lengte
- Verstevigde bovenstrookplaat
- Eendelige hydraulische achterdeur uit HARDOX met brede opening
- In de armen ingebouwde deurcilinders
- Op de laadbak vastgeboute spatborden
- Gegalvaniseerde frontladder
- Breedte van het chassis: 900 mm van 17/50 tot 27/65 en 700 mm op 34/72
- Dwarsdisselvering door parabolische veerbladen (behalve op 34/72)
- Joskin 80 mm 3 T vastgebout kogelscharnieroog